Warning: The magic method Vc_Manager::__wakeup() must have public visibility in /customers/9/e/8/mzva.be/httpd.www/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/classes/core/class-vc-manager.php on line 205 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/9/e/8/mzva.be/httpd.www/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/classes/core/class-vc-manager.php:205) in /customers/9/e/8/mzva.be/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1768 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/9/e/8/mzva.be/httpd.www/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/classes/core/class-vc-manager.php:205) in /customers/9/e/8/mzva.be/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1768 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/9/e/8/mzva.be/httpd.www/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/classes/core/class-vc-manager.php:205) in /customers/9/e/8/mzva.be/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1768 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/9/e/8/mzva.be/httpd.www/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/classes/core/class-vc-manager.php:205) in /customers/9/e/8/mzva.be/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1768 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/9/e/8/mzva.be/httpd.www/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/classes/core/class-vc-manager.php:205) in /customers/9/e/8/mzva.be/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1768 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/9/e/8/mzva.be/httpd.www/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/classes/core/class-vc-manager.php:205) in /customers/9/e/8/mzva.be/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1768 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/9/e/8/mzva.be/httpd.www/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/classes/core/class-vc-manager.php:205) in /customers/9/e/8/mzva.be/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1768 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /customers/9/e/8/mzva.be/httpd.www/wp-content/plugins/js_composer_salient/include/classes/core/class-vc-manager.php:205) in /customers/9/e/8/mzva.be/httpd.www/wp-includes/rest-api/class-wp-rest-server.php on line 1768 {"id":51,"date":"2015-09-04T20:29:03","date_gmt":"2015-09-04T19:29:03","guid":{"rendered":"http:\/\/dev.mzva.be\/?page_id=51"},"modified":"2020-09-22T07:40:26","modified_gmt":"2020-09-22T05:40:26","slug":"huishoudreglement","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.mzva.be\/huishoudreglement","title":{"rendered":"Algemene info – Huishoudreglement"},"content":{"rendered":"
Op 19 juni 1968 werd te Merksem een zwemvereniging gesticht met name Merksemse Zwemvereniging afgekort M.Z.V. en later omgevormd tot M.Z.V.-A.<\/p>\n
De club werd bij de Koninklijke Belgische Zwem- en Reddingsbond aangesloten onder het nummer: 167.<\/p>\n
De zetel van de club is gevestigd te Merksem, Catershoflaan 108.<\/p>\n
Op 19 januari 1994 werd M.Z.V.-A. omgevormd van een feitelijke vereniging tot een V.Z.W.
waarvan de statuten werden bekend gemaakt in de bijlagen van het Belgisch Staatsblad van 3 maart 1994, onder nr. 4106 en 4107.<\/p>\n
Het ondernemingsnummer: 0415.977.438<\/p>\n
Bankrekening:<\/p>\n
M.Z.V.-A. stelt zich tot doel het onderricht en de beoefening van de zwemsport in het algemeen te bevorderen en aan te moedigen.
Momenteel voorzien wij in vier disciplines:<\/p>\n
Deze opsomming is niet limitatief.<\/p>\n
Statutair (zie Titel II art. 5) bestaat de vereniging uit leden en toegetreden leden.
De raad van Bestuur kan ook andere personen als ereleden tot de vereniging toelaten.<\/p>\n
\u00a71 Iedere aanvraag tot lidmaatschap dient schriftelijk te gebeuren,
door middel van een invulblaadje en ondertekend door de kandidaat toegetreden lid.
Jongeren beneden de zestien jaar kunnen slechts toegetreden lid worden mits schriftelijke toestemming der ouders of voogd.<\/p>\n
\u00a72 Men verwerft het statuut “Toegetreden lid” mits betaling van de financi\u00eble verplichtingen.<\/p>\n
\u00a73 De Raad van Bestuur behoudt zich het recht om kandidaat toegetreden leden te weigeren.<\/p>\n
\u00a74 Het lidmaatschap kan door het toegetreden lid schriftelijk opgezegd worden en het toegetreden lid kan tevens op dezelfde wijze door de Raad van Bestuur geschorst worden bij ernstig vergrijp en in het belang van de goede orde binnen de vereniging tot de volgende algemene vergadering.
De algemene vergadering bestaat uit leden van de Raad van Bestuur en de “leden”, (zie lijst in bijlage I).<\/p>\n
\u00a75 De Raad van Bestuur bepaalt het bedrag van het jaarlidgeld en legt dit ter goedkeuring voor op de algemene ledenvergadering\u00a0(budget goedkeuring). Zie bijlage II<\/p>\n
\u00a76 Het lidgeld, ter verlenging van het lidmaatschap, is betaalbaar voor 30\/09 en is niet deelbaar, noch terugvorderbaar.
Bij niet betaling voor 30\/09 dient men het lidmaatschap opnieuw aan te vragen en vangt het lidmaatschap aan op datum van de betaling.
Opmerking: de bondsverzekering dekt de periode vanaf O1\/10 tot de datum van de wederaansluiting niet.<\/p>\n
\u00a77 Nieuwe toegetreden leden betalen vanaf 1 juni nog slechts de helft van het lidgeld voor het lopende jaar tot einde augustus.
Aan kinderen onder de drie jaar wordt geen lidgeld aangerekend.
Alle toegetreden leden zijn verzekerd via de V.Z.F. en betalen hiervoor jaarlijks (kalenderjaar) een door de V.Z.F. vastgelegd bedrag.<\/p>\n
\u00a78 Naast het lidgeld wordt er ook nog een tussenkomst in de onkosten gevraagd per zwembeurt.
Inkomgeld wordt per kwartaal ge\u00c3\u00afnd via een rekening met overschrijvingsformulier dat aan ieder toegetreden lid wordt aangeboden.<\/p>\n
\u00a79 Alle door de penningmeester gevraagde betalingen tijdens het werkingsjaar dienen, door de toegetreden leden,\u00a0tijdig en volledig te gebeuren. Deze betalingen zijn niet deelbaar noch terugvorderbaar.
Bij niet naleving wordt het toegetreden lid de deelname aan alle activiteiten van de vzw Merksemse Zwemvereniging\u00a0evenals de activiteiten van de koepelvereniging “BRABO” ontzegd tot alle achterstallige betalingen zijn geschied.<\/p>\n
Uitzondering: Bij een langdurige ziekte of ongeval, gestaafd door een medisch attest,
kan het toegetreden lid een verzoek tot terugbetaling schriftelijk aan de algemeen secretaris richten.
De raad van Bestuur zal dit verzoek tot terugbetaling op haar eerstvolgende bestuursvergadering behandelen en overeenkomstig\u00a0haar beslissing zal de penningmeester overgaan tot een al of niet gehele of gedeeltelijke terugbetaling of verrekening\u00a0bij de volgende aanbetaling<\/p>\n
\u00a710 Bij de vaststelling van herhaalde wanbetaling kan de Raad van Bestuur het betrokken toegetreden lid schorsen\u00a0tot de volgende algemene vergadering waar het ontslag van het toegetreden lid zal gestemd worden.
Het betrokken toegetreden lid zal door middel van een schrijven van de beslissing van de Raad van Bestuur\u00a0op de hoogte worden gebracht.<\/p>\n
\u00a711 Bij betwisting van een te betalen bedrag dient het toegetreden lid eerst het volledige bedrag te betalen en\u00a0schriftelijk klacht in te dienen bij de Raad van Bestuur.
De Raad van Bestuur zal op hun eerstvolgende vergadering dit bespreken
en bij aanvaarding van de klacht zal de penningmeester over gaan tot de terugbetaling van het betwiste bedrag\u00a0of het bedrag dat door de Raad van Bestuur als teveel betaald wordt beschouwd.<\/p>\n
\u00a712 Tabakswaren, alcohol en andere schadelijke substanties hebben een negatieve invloed op de gezondheid en de sportieve prestaties. Het gebruik ervan is verboden tijdens wedstrijden en trainingen.<\/p>\n
\u00a71 Enkel toegetreden leden kunnen ‘Lid’\u009d worden. Voorwaarden zijn:<\/p>\n
\u00a72 Het maximum aantal leden is 21 en tenminste 3 (zie Statuten Titel II Art.5)<\/p>\n
\u00a73 Toegetreden leden kunnen zich enkel voor de punten 3.a. en 3.b. van \u00a71 kandidaat stellen
indien het maximum aantal leden niet is bereikt.<\/p>\n
\u00a74 De bepalingen van Art 3.1. van \u00a72 tot en met \u00a711 zijn ook op leden van toepassing.<\/p>\n
\u00a71 De titel van erevoorzitter kan slechts aan een oud voorzitter en ondervoorzitter worden
toegekend welke geen bestuursfunctie meer uitoefent.<\/p>\n
\u00a72 De erevoorzitter is een lid en de bepalingen van Art. 3.2 zijn op deze erevoorzitter van toepassing behalve dat de erevoorzitter is vrijgesteld van de betaling van het jaarlijkse lidgeld en verzekering.<\/p>\n
\u00a73 Er is maar 1 persoon tegelijk die de titel van erevoorzitter kan dragen<\/p>\n
\u00a74 De kandidaten moeten schriftelijk worden voorgedragen door minimaal 2 leden andere dan de kandidaat erevoorzitter en bezorgd aan de algemeen secretaris.<\/p>\n
\u00a75 De raad van Bestuur behandelt deze kandidatuur op de eerstvolgende bestuursvergadering. Een \u00be meerderheid is noodzakelijk voor de aanvaarding van de kandidatuur indien deze aan alle voorwaarden voldoet.<\/p>\n
\u00a76 De Erevoorzitter mag de bestuursvergaderingen van de raad van bestuur bijwonen als adviserend lid zonder stemrecht.<\/p>\n
\u00a71 Zowel niet leden als toegetreden leden en oud-leden kunnen door de Raad van Bestuur als erelid worden benoemd op schriftelijke voordracht van minimaal 2 leden en bezorgd bij de algemeen secretaris.<\/p>\n
\u00a72 De ereleden moeten een bijzondere verdienste hebben ten voordele van de vereniging.<\/p>\n
\u00a73 Voor ereleden zijn de bepalingen van Art.3.1 van toepassing behalve dat ze vrijgesteld zijn van het betalen van het jaarlijkse lidgeld en verzekering.<\/p>\n
Ieder lid, toegetreden lid en erelid is geacht de statuten van de vereniging te kennen en te aanvaarden.<\/p>\n
Ieder lid, toegetreden lid en erelid heeft de plicht zich te schikken naar de door de Raad van Bestuur of door een lid ervan uitgevaardigde schikkingen en beslissingen, zich goed te gedragen, voorkomend en met goede manieren op te treden. Ieder lid , toegetreden lid en erelid dat een verantwoordelijkheid aanvaardt heeft de plicht deze taak naar behoren uit te voeren. Zij hebben met betrekking tot deze verantwoordelijkheid het recht om richtlijnen uit te vaardigen die door andere leden, toegetreden en ereleden steeds dienen opgevolgd te worden. Wangedrag dient steeds gemeld te worden aan de Raad van Bestuur.<\/p>\n
Voor clubaangelegenheden kan ieder lid, toegetreden lid en erelid beroep doen op leden van de Raad van Bestuur. Bij een eventuele tuchtmaatregel te zijnen opzichte, heeft ieder lid, toegetreden lid en erelid het recht, op zijn vraag, door de Raad van Bestuur gehoord te worden in zijn verweer, en beroep aan te tekenen tegen een beslissing van de Raad van Bestuur die hem treft bij het Comit\u00e9 van Beroep. Een minderjarig toegetreden lid mag zich door zijn ouders of voogd laten vergezellen tijdens zijn verschijnen voor het bestuur en comit\u00e9 van beroep.<\/p>\n
\u00a71 De vereniging wordt beheerd door de Raad van Bestuur, deze is samengesteld uit maximum twaalf leden die zich schriftelijk hebben kandidaat gesteld en verkozen zijn op de algemene ledenvergadering.<\/p>\n
\u00a72 De functie die ieder lid binnen de Raad van bestuur uitvoert wordt tijdens de eerste vergadering door de Raad van Bestuur bepaald volgend op de hiervoor genoemde algemene vergadering.<\/p>\n
\u00a73 De leden van de Raad van Bestuur worden telkens voor twee jaar verkozen, men kan zich na verloop van deze termijn terug herkiesbaar stellen.<\/p>\n
\u00a71 Het Comit\u00e9 van Beroep wordt jaarlijks opnieuw samengesteld door de algemene ledenvergadering en bestaat uit de Voorzitter van de Raad van Bestuur en twee leden die geen lid zijn van de Raad van Bestuur en maximum twee plaatsvervangers.<\/p>\n
\u00a72 Er mag geen familiale verwantschap zijn tussen of binnen de leden van het comit\u00e9 van beroep en het individuele lid, toegetreden lid of erelid waarover een beslissing dient genomen.<\/p>\n
\u00a73 Doel: Het beoordelen van de door de Raad van Bestuur genomen beslissingen t.o.v. individuele toegetreden leden en ereleden welke door \u00e9\u00e9n dezer aangevochten worden.<\/p>\n
\u00a74 Bevoegdheid:<\/p>\n
Om aan offici\u00eble wedstrijden deel te nemen moet men een licentie of wedstrijdvergunning hebben.<\/p>\n
\u00a71 Sportzwemmers: tot een leeftijd van 24 jaar zal de hoofdtrainer bepalen wie in aanmerking komt voor een zwem-licentie en in samenspraak met de ouders een aanvraag indienen bij de algemeen secretaris.<\/p>\n
Vanaf 25 jaar zal de trainer masters in samenspraak met het toegetreden lid en erelid, een aanvraag indienen bij de algemeen secretaris.
Door de samenwerkingsovereenkomst met BRABO zijn alle licenties voor sportzwemmers, niet master, licenties die in hoofde van de koepel vereniging BRABO worden aangevraagd bij de VZF
De zwemlicenties voor masters zijn M.Z.V.-A. licenties.<\/p>\n
\u00a72 Waterpolospelers: De waterpolotrainer bepaalt wie in aanmerking komt voor een M.Z.V.-A. waterpolo -licentie en dient een aanvraag in bij de sportsecretaris waterpolo welke deze aanvraag nakijkt en doorstuurt naar de algemeen secretaris<\/p>\n
\u00a73 Official licenties: De licenties voor official worden door het respectievelijke hoofd technische cel zwemmen en hoofd technische cel waterpolo aan de algemeen secretaris aangevraagd.
Voor het zwemmen moet er een onderscheid gemaakt worden tussen een official licentie BRABO of M.Z.V.-A.<\/p>\n
\u00a74 Algemeen:<\/p>\n
De viering bestaat uit 2 delen<\/p>\n
De clubkampioen wordt bepaald aan de hand van onderstaande regels. De puntentelling wordt berekend aan de hand van de gezwommen tijden op de dag van het clubkampioenschap<\/p>\n
Voor de eendjes wordt een apart klassement opgemaakt<\/p>\n
Voor de masters wordt een apart klassement opgemaakt<\/p>\n
Termijn: van 1 september (kalenderjaar 1) t\/m 1 maart (kalenderjaar 2)<\/p>\n
Voor beide onderdelen (deel 1 : clubkampioen en deel 2 : slagenkampioenen) gelden ook volgende afspraken:<\/p>\n
\u00a71 Jonger dan 25 jaar: de hoofdtrainer bepaalt aan welke wedstrijden de zwemmers meedoen, wie mag meedoen en uit welke disciplines mag gekozen worden.<\/p>\n
\u00a72 Masters: alvorens de zwemmers op de hoogte te brengen, zal de sportsecretaris zwemmen met de trainer masters bepalen aan welke wedstrijden wordt deelgenomen.<\/p>\n
\u00a73 Doortochten: In samenspraak met de trainer wordt er beslist, wat en wanneer men zwemt.
Een vooraf bepaalde deelname in de onkosten per inschrijving moet door de zwemmer betaald worden.<\/p>\n
\u00a74 Algemeen:<\/p>\n
Uitzondering: voornoemde bedragen dienen niet betaald indien het forfait het gevolg is van een sportieve beslissing van de trainer welke dit doorgeeft aan de sportsecretaris zwemmen. Ook dienen er geen vergoedingen ten gevolge van een forfait betaald als dit werd voorzien in de reglementeringen van de VZF (bvb. oproeping nationale trainingen en wedstrijden)<\/p>\n
\u00a71 Wanneer:<\/p>\n
De Raad van Bestuur vergadert op regelmatige tijdstippen op de plaats, dag en uur vermeld in de oproepingsbrief tevens de dagorde.
Buitengewone vergaderingen van de Raad van Bestuur kunnen mits oproep van alle bestuursleden belegd worden, door de voorzitter of door een ander lid van de Raad van Bestuur.<\/p>\n
\u00a72 Agenda:<\/p>\n
De agenda wordt samengesteld door de algemeen secretaris in overleg met de voorzitter.
Bestuurders kunnen tot twee werkdagen voor de zitting punten agenderen.
De Raad van Bestuur mag enkel beraadslagen over de punten die op de agenda voorkomen. Bij hoogdringendheid kunnen ter zitting punten toegevoegd worden aan de agenda mits instemming van minstens twee derde van de op de vergadering aanwezige bestuurders.
De oproepingsbrief met dagorde en geactualiseerde vergaderkalender van het lopende werkjaar, dient minimaal 24 uur voor de vergadering in het bezit te zijn van de leden van Raad van Bestuur.<\/p>\n
\u00a73 Stemming en beslissing:<\/p>\n
Een beslissing van de Raad van Bestuur is slechts geldig indien minstens de helft der leden van de Raad van Bestuur aanwezig zijn.
Ieder lid van de Raad van Bestuur beschikt over \u00e9\u00e9n stem.
Bij staking van stemmen beslist de voorzitter. De voorzitter kan autonoom beslissen om een punt van de dagorde, waarvan er een staking is van stemmen, dit punt en de stemming ervan te verdagen naar de volgende bestuursvergadering. Een verdaging van een punt wegens staking van stemmen door de voorzitter kan slechts \u00e9\u00e9nmaal voor dat betreffende punt geschieden.
Een afwezig lid van de Raad van Bestuur kan zijn stemrecht niet delegeren.<\/p>\n
\u00a74 Verslaggeving en notulen:<\/p>\n
Van de zitting wordt een verslag gemaakt door de algemeen secretaris.
Het verslag moet minstens \u00e9\u00e9n week voor de volgende bestuursvergadering in het bezit zijn van alle bestuursleden.
Elk lid van de Raad van Bestuur heeft het recht om bij aanvang van de vergadering opmerkingen te maken over de redactie van de notulen van de vorige vergadering. Indien deze opmerkingen worden aangenomen, is de voorzitter er toe gehouden een rechtzetting in het volgende verslag op te laten nemen.
De goedgekeurde verslagen en notulen worden door de voorzitter en algemeen secretaris ondertekend en bewaard in een register.<\/p>\n
\u00a75 Afwezigheden:<\/p>\n
Een lid van de Raad van Bestuur dat niet aanwezig kan zijn, dient zich hiervoor te verontschuldigen, desnoods mondeling via door hem bereikbare leden van de Raad van Bestuur.<\/p>\n
Het organigram (bijlage I) geeft weer welke taak ieder lid van de Raad van Bestuur wordt geacht uit te oefenen en waarvoor hij\/zij verantwoording draagt.
Ieder lid van de Raad van Bestuur is verplicht tot een positieve activiteit in het kader van de club, op administratief, organisatorisch of sportief vlak.
Het behoort tot de plicht van ieder lid van de Raad van Bestuur alle punten die in het clubverband voor verbetering vatbaar zijn, in vergaderingen van de Raad van Bestuur ter bespreking voor te dragen.
Een lid van de Raad van Bestuur is verplicht tot discretie tegenover derden en ook tegenover leden, toegetreden leden en sympathisanten met betrekking tot de inhoud en het verloop der vergaderingen van de Raad van Bestuur en tot alles wat tengevolge van deze functie aan een lid van de Raad van Bestuur over de interne aangelegenheden van de club bekend kan zijn.<\/p>\n
De leden van de Raad van Bestuur hebben tot taak, met uiterste zorg, en zonder inachtneming van rang, ambt of stand, te waken op de volstrekte toepassing en naleving van alle door de statuten en het huisreglement omlijnde punten. Ieder lid van de Raad van Bestuur heeft tot plicht zulke afwijking op de eerstvolgende vergadering van de Raad van Bestuur kenbaar te maken.<\/p>\n
Een taak en verantwoordelijkheid van een bestuurslid kan tijdelijk door een ander bestuurslid worden overgenomen.
In uitzonderlijk geval kan een taak van een bestuurslid tijdelijk worden overgenomen door een lid of toegetreden lid of erelid buiten het bestuur. In dit geval is de voorzitter de directe verantwoordelijke voor deze taak binnen het bestuur waar hij verantwoording aflegt.<\/p>\n
De Raad van Bestuur is soeverein, leidt de club en treft alle maatregelen, vaardigt alle reglementen uit, oordeelt, beslist en voert ook uit in gevallen niet door de statuten of het huisreglement voorzien.<\/p>\n
De Raad van Bestuur kan comit\u00e9s oprichten, die een bijzonder deel van de activiteiten der vereniging op zich nemen. De comit\u00e9s stellen een secretaris aan, die verslag uitbrengt ten overstaan van de Raad van Bestuur.<\/p>\n
De Raad van Bestuur schenkt, op uitdrukkelijke vrijheid van handeling en persoonlijk initiatief, tevens de nodige volmachten aan de leiding van de comit\u00e9s en aan de leden van de Raad van Bestuur.<\/p>\n
Alle bijeenkomsten van comit\u00e9s en werkgroepen (bvb. trainersvergadering) zullen tijdig aan de voorzitter van de Raad van Bestuur meegedeeld worden zodat deze \u00e9\u00e9n of meerdere leden van de Raad van Bestuur kan afvaardigen.<\/p>\n
\u00a71 Voorzitter:<\/p>\n
\u00a72 Ondervoorzitter:<\/p>\n
Vervangt de voorzitter bij afwezigheid.<\/p>\n
\u00a73 Algemeen secretaris:<\/p>\n
\u00a74 Penningmeester:<\/p>\n
\u00a75 Hoofd sporttechnische cel zwemmen<\/p>\n
\u00a76 Sportsecretaris zwemmen<\/p>\n
\u00a77 Verantwoordelijke zwemfeesten indoor:<\/p>\n
\u00a78 Verantwoordelijke zwemfeesten outdoor:<\/p>\n
\u00a79 Verantwoordelijke zwemschool:<\/p>\n
\u00a710 Hoofd sporttechnische cel waterpolo<\/p>\n
\u00a711 Waterpolo secretaris:<\/p>\n
\u00a712 Feestbestuurder:<\/p>\n
Hij\/zij co\u00f6rdineert de organisatie van de verschillende festiviteiten in samenspraak met het feestcomit\u00e9 waarvan hij\/zij de vergadering voorzit. Voorstellen van het feestcomit\u00e9 worden steeds ter goedkeuring voorgelegd aan de Raad van Bestuur.<\/p>\n
Ieder toegetreden lid, lid of erelid kan mogelijke activiteiten voorleggen aan het feestcomit\u00e9 met een kosten-baten analyse.
Na goedkeuring van dit budget door de Raad van Bestuur, heeft de feestbestuurder volledige vrijheid van aankoop binnen het budget. Hij\/zij bezorgt de aankoopbewijzen aan de penningmeester.
Na de activiteit georganiseerd door het feestcomit\u00e9 maakt hij\/zij een gedetailleerd financieel verslag over aan de penningmeester met afrekening.<\/p>\n
\u00a713 Econoom:<\/p>\n
Draagt zorg voor het materiaal ter beschikking gesteld van de zwemvereniging (lokalen inbegrepen).
Bij schade of tekort aan materiaal zal hij\/zij het bestuur hiervan op de hoogte brengen en een budget-aanvraag doen om het materiaal aan te schaffen of te vervangen. Na goedkeuring van dit budget door de Raad van Bestuur, heeft hij\/zij de volledige vrijheid van aankoop. Na aankoop bezorgt hij\/zij de aankoopbewijzen aan de penningmeester.
Bij moedwillige schade toegebracht aan het bedoelde materiaal door een lid van de club, zal de econoom hiervan verslag uitbrengen bij de Raad van Bestuur, dat na onderzoek uitspraak zal doen wat betreft de te betalen schadevergoeding.<\/p>\n
Bij uitreiking van materiaal, geeft zij indien nodig opdracht aan de penningmeester om een rekening op te maken aan betrokkene.<\/p>\n
\u00a714 Webmaster:<\/p>\n
\u00a7 15 Vertegenwoordiger M.Z.V.-A. in het Brabo-bestuur:<\/p>\n
\u00a716 Verantwoordelijke sponsoring:<\/p>\n
\u00a717 Verantwoordelijke public relations:<\/p>\n
\u00a718 Raadsleden:<\/p>\n
\u00a719 Ombudsman<\/p>\n
Is het aanspreekpunt voor zowel toegetreden leden, leden en ereleden die vragen, opmerkingen of problemen hebben omtrent en binnen de werking van de vereniging.
Hij\/zij geeft een gepaste oplossing en legt deze zo nodig voor aan de Raad van Bestuur.<\/p>\n
In het Kader van Ethisch Verantwoord Sporten sluit MZVA zich aan bij de richtlijnen uitgevaardigd door de Vlaamse Zwemfederatie, waarbij volgende tuchtprocedure van toepassing is :<\/p>\n\n\n